Endurance @ Daya Ketahanan

Endurance @ Daya Ketahanan

Daya ketahanan yang tinggi dapat bawa seseorang terus menuju ke arah destinasi yang ingin dituju. Destinasi yang jauh makin lama akan semakin dekat, dan suatu masa akan tiba ke destinasi itu jua. Namun jika berhenti selamanya untuk menuju ke arah destinasi itu, selamanya tidak akan sampai.

Orang yang dikatakan tidak berbakat atau berkemahiran, jika diasah bakat atau kemahiran tertentu pasti akan jadi mahir juga, walau seteruk mana bakat atau kebolehan seseorang itu. Pemain tennis atau bola yang teruk, jika dilatih dan dilatih akan jadi handal juga.

Orang yang mencari jodoh atau perhubungan yang diidamkan terutamanya cinta pertama apabila gagal akan berasa selamanya tidak akan dimiliki cinta yang dimilikinya. Ini bukan hanya memerlukan endurance, sebaliknya memerlukan sedikit pembukaan minda, meluaskan pandangan. Cinta yang tidak diterima dari seseorang dapat dimiliki dari orang yang lain. Begitulah jika seterusnya seseorang menerima penolakan demi penolakan dalam mencari cinta atau teman hidup impiannya, jika dia memiliki daya ketahanan yang tinggi, lambat laun akan perolehi jua apa yang ingin dicapainya.

Daya ketahanan dapat dibina, tetapi tidak terbina dengan sendirinya tanpa hala tuju yang jelas atau matlamat yang jelas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *